Sa-si aiba si Baletul odihna sa

29 Iulie 2007 § 13 comentarii

    … imbarcandu-si dansatorii spre taramuri indepartate. O luna intreaga vor umple crangurile cu rasete si galanterii, in sunetul celor mai agreabile concerte.

 cythere.jpg

De indata ce toamna isi va face simtita prezenta, se vor intoarce cu totii pentru un nou an pentru a reincepe Baletul Natiunilor.

§ 13 Responses to Sa-si aiba si Baletul odihna sa

  • m spune:

    niciodata n-am reusit sa ader sau sa inteleg, macar, aceasta arta… pot asculta cu placere ‘muzica de balet’, dar mai mult, imi ating limitele.
    parca lacul lebedelor e totusi suportabil… (desi ma tem ca-l incarc si pe el cu conotatiile politico-istorice si cu imagini de balsoi teatr…)

  • mousike spune:

    Eu ma refer aici pe blog la baletul francez de curte (sec. XVII si prima jumatate a lui XVIII, cu precadere), care este destul de diferit in mijloace si mai ales in scopuri de baletul romantic gen „Lacul Lebedelor”. Simbolistica mult mai bogata (in care politicul e explicit, de altfel), pretentia de a reconstrui prin dans intregul Univers (planete in jurul Soarelui, „les quatre parties du monde etc.”, natiunile ), participantii (Regele & curtea, elita intr-un cuvant), amestecul de pompa, aluzii mai mult sau mai putin sarcastice la adresa dansatorilor… sunt multe care fac baletul de curte francez diferit de cel a la Balsoi. O sa scriu despre astea. Oricum, blogul meu se ocupa de muzica baroca in general – prin postul asta imi anuntam intrarea in vacanta. :)

  • Vlad XIV spune:

    Ma uit la Mouton si cred ca o sa aud doar niste sunete distante ceva vreme de acum incolo… Vacanta placuta!

  • gramo spune:

    vacanta frumoasa! :)

  • Aujourd'hui spune:

    Mousike, acesta e cel mai interesant post al tau, din punctul meu de vedere; incarcat de estetism (exact ceea ce mi-ai reprosat mie o data :P ), concis si plin de imagini de tot soiul. Frumos!

  • dragos spune:

    Tocmai am descoperit filmul Tous les matins du monde. Vad ca e si Pascal Quignard printre scenaristi. Iar comentariile pe IMDB sunt de la „excellent” in sus.

  • mousike spune:

    O, da. E un film bine construit, care pastreaza toate frumusetile romanului lui Quignard – vazand filmul imediat dupa ce am citit cartea, pot sa spun ca urmeaza fidel textul, pana la nivel de replica… Cu Savall la viola, iti mai poti dori ceva in plus? Trebuie sa recunosc ca multe cadre din film mi se asociaza deja aproape automat cu muzica lui Saint Colombe. Daca nu l-ai vazut, ti-l recomand cu entuziasm. Felul in care il prezinta Quignard pe Marais, e alta treaba…

    P.S. Da, baletul s-a intors. Se va vedea.

  • Gramo spune:

    asteptam!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)

  • Emanuel spune:

    E super site-ul il pun la blogroll :)

    Press on :)

  • ihtys spune:

    Asteptam art nou

  • ihtys spune:

    Mousike esti cumva in al doilea concediu ?

  • mousike spune:

    Hm, nu. Sunt exact in opusul concediului. Dar sunt articole pe cale de a veni pe lume.

  • mousike spune:

    Well, intrebarea e unde ai cautat? Oricum, aici nu prea gasesti nimic, cata vreme fenomenul tine de sec. XIX & romantism (daca am inteles bine la ce te referi), iar eu ma invart aici in jurul sec. XVII-XVIII (cand cam orice elegant dansa a la francaise). Succes!

Lasă un răspuns

What’s this?

You are currently reading Sa-si aiba si Baletul odihna sa at Ballet des Nations.

meta

