Stagiunea de Muzica Veche: un program detaliat

30 Mai 2007 § 7 comentarii

       Cum am promis, revin asupra concertelor din stagiune cu amanuntele pe care le-am aflat din brosurile si informatiile oferite la concertul ansamblului Doulce Memoire (23 mai). Asadar:

gerard_lesne.jpg     12 iunie: Il Seminario Musicale – Folies, chaconnes et passacailles

            Gérard Lesne, alto. Mike Sentross, theorba. David Simpson, violoncel

            Concert dedicat ariei (de curte) baroce cu bas ostinato. In program: Juan Vasquez, Domenico Gabrielli, Giacomo Frescobaldi, Marc-Antoine Charpentier, Michel Lambert, Henry  Purcell.  Contratenorul Gerard Lesne nu ar mai avea nevoie de nici o prezentare: ca o personaj de-a dreptul iconic pentru miscarea ce a readus viata in repertoriul baroc italian si francez, de la sfarsitul anilor `70. Seminario Musicale, aici in varianta minima, a conceput acest program special pentru concertul din Romania: de la aria galanta a Frantei pre-lulliste a lui Lambert la perplexitatea emotionala a lamentatiilor lui Purcell (sper; pun pariu pe o ciocolata calda ca vor canta Musick for a while, plangerea lui Oedip), pentru mine suna rapitor.

       

         10 octombrie: XVIII-21, Le Baroque nomade – Muzica baroca din Transilvania la rascrucea dintre Europa si Asia. Codex Caioni

              Jean-Christophe Frisch (dir.), Cyrille Gerstenhaber (soprana), Mihail Ghiga, Kovacs Laszlo (viori), Adorjan Csaba (alto), Emmanuelle Guigues (viola da gamba), Rémi Cassaigne (theorba), Jean-Luc Ho (clavecin si orga), Lazar Zsombor (violoncel), Endre si Imola Virag (dans) & cantareti romani.

              Ansamblul XVIII-21, Le Baroque nomade isi propune sa recupereze muzica periferica aflata la granita barocului cult european cu muzica traditionala ce ii era contemporana. Acest proiect complex aduce laolalta 15 muzicieni francezi, romani, maghiari, dansatori si cantareti traditionali in incercarea de a oferi o interpretare nuantata Codicelui muzical transilvanean, principala sursa pentru muzica laica si religioasa a sec. XVII in acest spatiu. Sibiul va gazdui, pe 7 octombrie, un spectacol ce reconstruieste o zi de nunta in Transilvania epocii, de la slujba la petrecere… Singura initiativa internationala de acest fel de care stiu, o colectie de piese din Codex Kajoni si C. Vietorisz in interpretarea versata a Clemencic Consort imi sa sperante.

        16 octombrie: Academie Baroque Europeene d`Ambronay, dir. Herve Niquet;  Jacques Osinski (regie), Marie-Geneviève Massé

Andre-Cardinal Destouches – Le Carnaval et la Folie, comedie-ballet (1703)

         Pentru prima data la Bucuresti, un spectacol al Marelui Secol,  intr-o interpretare cu ambronay-europe-galante-christie.jpgadevarata regala: Herve Niquet este un mare cunoscator al barocului francez si, in calitate de dirijor (in principal al formatiei pe care a fondat-o, Le Concert Spirituel) a scos la lumina interpretari puternice si solide ale unor opere franceze de care nu multi alti sefi de orchestra indrazneau sa se atinga: Lully, Charpentier, Destouches, Marais, Desmarest, Boismortier sunt doar cativa dintre compozitorii pe care Niquet i-a abordat, cu siguranta si stralucire. La Bucuresti, va conduce Academia Baroca Europeana din Ambronay, un proiect inceput in 1993 care reuneste pentru un an tineri interpreti ai muzicii baroce (cantareti, instrumentisti, dansatori) veniti din toata Europa sub conducerea unui maestru recunoscut al domeniului, cu scopul de a invia o partitura inca neabordata, de regula o opera. Un soi de master-class pentru interpreti, o formatie de elita, dinamica si motivata pentru dirijor, o opera baroca in premiera (contemporana) pentru public – un mariaj care pana acum a adus mari servicii muzicii vechi. Despre Destouches si baletul sau voi scrie pe larg pana in octombrie.

      

         18 noiembrie: Ensemble Ausonia – Harmonies Sacrees. Airs, Motets, Simphonies, Sonades Pour la Cour, les Paroisses et les Couvents de Religieux et Religieuses

       Isabelle Desrochers (soprana), Mira Glodeanu, Tami Troman (viori), James Munro (violoncel), Julian Behr (theorba), Frederick Haas (orga, conducerea muzicala)

        Program dedicat exclusiv muzicii religioase in Franta lui Louis XIV: motete de Charpentier, sonate si lecons de tenebres de Fr. Couperin, Lamento de la Vierge de Mariano Rossi. Formatie tanara in peisajul muzicii vechi (fondat 1998), ansamblul Ausonia  ii are drept nucleu pe Frederick Haas si pe violonista romanca Mira Glodeanu (a studiat cu S. Kuijken si Savall… una din putinele prezente romanesti relevante in miscarea baroca, poate scrie ceva d-ul George despre ea); in programul grupului, in relatii stranse se pare cu Centre de la Musique Baroque de Versailles (CMBV) figureaza Schutz, Rosenmuller, Biber, Bach, Francoeur, Rameau… Asta e tot ce pot spune deocamdata, n-am ajuns la vreun disc al lor: nerabdator deci sa-i aud.  

ensemble_ausonia.jpg

Anunțuri

§ 7 Responses to Stagiunea de Muzica Veche: un program detaliat

  • paula spune:

    asa… si nu pui nici o insemnare despre concerte, cum ar veni, ex post? :)
    Mie mi s-au parut excelente amandoua, mai ales cel de ieri!

  • mousike spune:

    Desigur, doar ca trec din pacate printr-o perioada dura care imi incetineste mult viteza de reactie online. :) Cu blogul dvs ce s-a intamplat?…

  • paula spune:

    … cu blogul nostru. Nu s-a intamplat nimic, pur si simplu nu am mai postat nimic in ultima perioada si l-am privatizat. Chestiune temporara.
    Nici noi nu avem cine stie ce viteza de reactie online, dupa cum se vede :)

  • mousike spune:

    Ei acum, pluralul era galant… Cine scrie despre Le Poeme Harmonique merita o plecaciune :) Si sa stii ca mi-a fost dor de blogul tau. Nu-ti uita publicul, hihi.

  • dragos spune:

    Printre altele: Duminica, 24, la Ateneu, se pregateste ceva. Acum chiar imi pare rau ca nu sunt in tara ca n-as fi lipsit. Dar poate scrii tu ceva impresii pe aici…

  • mousike spune:

    N-am putut sa ajung la Brandenburgicele de la Ateneu nici eu. Totusi un bun prieten cunoscator imi promite ca ma va ajuta cu niscaiva impresii…

  • […] cat si din cea a folclorului. Sibiul si Bucurestiul i-au putut vedea deja anul trecut in cadrul Stagiunii de Muzica Veche organizate de Institutul Francez din Bucuresti – dupa toate aparentele, fiind primiti cu mult […]

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

What’s this?

You are currently reading Stagiunea de Muzica Veche: un program detaliat at Ballet des Nations.

meta

%d blogeri au apreciat asta: