Stagiunea de Muzica Veche (mai – noiembrie 2007)

17 Mai 2007 § 7 comentarii

       Un nou eveniment consacrat muzicii vechi zguduie amorteala Bucurestilor!   Stagiunea de Muzica Veche / Saison Musique Ancienne, organizata de Institutul Francez in colaborare cu MNAR – cinste lor! – se doreste o suita de 5 concerte succedandu-se cam la interval de o luna (mai putin iulie si august), cu un repertoriu ce acopera cel putin Renasterea si Barocul, din cate se pare.  Iata-le, cronologic:

  • Doulce Memoire  – Chansons et danceries, muzica renascentista franceza de la Louis XII la Henri II (23 mai, 19:30, MNAR, sala Auditorium)
  • Il Seminario Musicale (dir. Gerard Lesne) – (12 iunie, MNAR, sala Auditorium)
  • Ansamblul XVIII-21, baroque nomade – Codex Kajoni, muzica transilvaneana (10 octombrie, MNAR, sala Auditorium)
  • Academie Baroque d`Ambronay – (16 octombrie, Opera Romana)
  • Ausonia – (18 noiembrie, MNAR, sala Auditorium)

        La ce sa ne asteptam in legatura cu celelalte concerte, despre care informatiile sunt putine? Eu pot sa deslusesc ca anuntata comedie-balet va fi interpretata de l`Academie Baroque d`Ambronay; iar cand spui comedie-balet, spui Lully (cu cateva exceptii)! Il Seminario Musicale, sub conducerea contratenorului G. Lesne este un grup de mare clasa care penduleaza in general intre barocul italian si cel francez.  Cat priveste ansamblul XVIII-21, sunt foarte curios de interpretarea pe care o propune codicelui transilvan: toata muzica aceea inca isi asteapta interpretii si initiativa discografica; formatiile autohtone, cu tot respectul pentru activitatea lor de pionierat, nu au reusit sa ma convinga in aceasta privinta. O perspectiva mai larg-europeana ar putea potenta notatiile franciscanului nostru… In legatura cu celelalte concerte, o vizita la Institut ma va mai lamuri, poate. Voi posta tot ce mai aflu nou. Si impresiile de la concert, fireste :D.  

       Biletele costa 10 RON (tarif intreg) sau 5 (redus) si se vor putea cumpara de la intrare sau, incepand de azi, 17 mai de la Institutul Francez.

           Sursa: Hotnews.ro, ziare.com, Institutul Francez din Bucuresti.

           P.S. In ultima vreme putinul timp m-a cam impiedicat sa mai scriu constant (nu si sa cercetez!). Sub nici o forma insa dansul nu se opreste la Ballet des Nations! 

§ 7 Responses to Stagiunea de Muzica Veche (mai – noiembrie 2007)

  • gramo spune:

    Oh, dear! ;) Hotnews, IFB etc. nu se pun. Noi de la tine am aflat! Si am inceput sa ne gandim la chestia de pe 12 (provided we don’t give birth ‘till then :) )

  • mousike spune:

    Ei, sunt onorat… :”> Am aflat mai multe lucruri despre festival (mergand la primul concert, ha) si le voi posta in curand, pe langa „recenzie”. Si uau, ce program au unii pe lumea asta :) !! Pai problema se pune daca vrea Gramo-kid sa mearga la concert, sa inteleg. Eu i-l recomand pe Lesne cu Seminario Musicale, mie unuia mi-ar placea sa ma infiintez astfel pe lume, dar nu m-au intrebat… Doar sa nu ramana cu cine stie ce chestii dubios-baroce in inconstient, intr-asa o perioada… Ca baietii erau cam instabili. :) Acum serios, nu stiu ce se ureaza in asa conditii, dar sa… va fie bine tuturor (3, fara a mai socoti pisica) si sa treceti cu totii usor prin asta – in caz ca nu va prind live (concertant au ba) in urmatoarele zile! wow…

  • dragos spune:

    Salut
    Acum am descoperit blogul asta. Mi se pare super. Dar nu te-ai gandit sa te ocupi si de muzica mai …moderna (sec. XIX)? Cred ca ar fi multe lucruri interesante de spus. Eu (ca amator) am descoperit recent o noua directie de cercetare a muzicii clasice (ex. Esteban Buch) care mi se pare mult mai interesanta decat vesnicele extazieri de pe la noi.
    Best,
    D.

  • mousike spune:

    Multumesc pentru aprecieri, Dragos. Impartasesc plictiseala (ca sa nu fiu mai dur) cu care inteleg ca privesti peisajul muzical de la noi: de prea multe ori, vorba ta, aceleasi „extazieri” superficiale si limitate, inecate in fraze pompoase si vide de sens.

    Ei bine, m-am apucat de blogul asta tocmai in ideea de a da un plus de vizibilitate, pe cat sunt eu capabil, unor lumi muzicale extrem de bogate, care deja de vreo 40 de ani sunt explorate si injectate cu viata in alte locuri, dar aici ignorate in buna masura. Barocul mi-e apropiat ca spirit, am mai ascultat si citit cate ceva… si e una din lacunele imediat invecinate muzicii „canonice”. Ih, si contaminat cu multe prejudecati stupide. Blogul se vrea o sursa serioasa de informatii, dar si oglinda traseului meu printre domnii muzicieni cu peruci :) Sarcina nu e usoara, din moment ce vreau sa arat tocmai diversitatea (si valoarea) barocului, dincolo de figuri-fetis gen Bach sau Handel. E mult de facut!

    Da, unghiurile noi dezvaluite de studii ca cele ale lui Buch sunt binevenite siii pasionante – si cat de igienice ar fi in Romania… dar cand stam prost cu eruditia factuala (guess what, Bach nu nota piano si forte in Clavecinul Bine Temperat?!), ce sa mai spui de istoria mentalitatilor/imaginarului/ reprezentarilor in relatie cu muzica? Eu unul am sa incerc sa scriu despre muzica dintr-o perspectiva mai larga, care sa nu ignore atmosfera intelectuala in general, nici politicul (o, si ce propaganda se facea… „Louis est le plus Grand des Roys!” trambiteaza nerusinat prologul unei comedii balet) sau reprezentarile.

    Secolul XIX e alta lume, din multe puncte de vedere. Il exclud doar pentru coerenta a ceea ce fac, deocamdata. Dar daca ai adus vorba, de ce nu ai scrie chiar tu? Asa incepe…

    Theo

  • Vlad XIV spune:

    Excelent blog. Din pacate se vede din numarul de posturi cati admiratori ai barocului (cel putin din cei care stiu ce e ala un computer si o conexiune la internet)exista in Romania. Lumea nu are timp si mai ales predispozitie pentru asa ceva.
    Iti urez multa bafta in continuare.

    Al paisprezecelea.

  • mousike spune:

    Din numarul de posturi? Mmm, e si vina mea pe undeva, ritmul meu… :)iti dai seama, cred, ca slavitul „trafic” e absolut irelevant aici. Ceea ce eu sper e ca blogul asta sa reuseasca sa devina o poarta de acces catre muzica barocului si o sursa de informatii bine documentata. Sa provoace si curiozitate. Iti multumesc pentru aprecieri, incurajare (pica bine) si… vine si Biber in curand!
    Biber, Marini… un admirator al stravaganzelor de sec. XVII, in sfarsit? :)

    Theo

  • mousike spune:

    Imi pare rau, dar nu prea sesizez legatura comentariului tau, Constantin, cu cele de mai sus… Daca am inteles insa bine, vorbesti de „marii oameni”? Hm, eu tocmai genul asta de mitizare doresc sa-l ignor aici. In loc sa ingreunam unele nume cu cate-un superlativ, discutam despre muzica si muzicieni, oameni. Deliciile muzicii si ale conversatiei (cum si-ar fi definit [marele] Bach insusi concertele pt. 2 viori). Si in masura in care putem, despre ideile care vor fi roit in capul oamenilor alora. Eu unul ma opresc aici.

Lasă un răspuns

What’s this?

You are currently reading Stagiunea de Muzica Veche (mai – noiembrie 2007) at Ballet des Nations.

meta

